Hujan BUNGA DI J-TOWN

22:24 Unknown 4 Comments

Hujan Emas di negeri Orang Hujan Meteor di negeri sendiri..Lebih baik lagi di Jengka.

Uwaaaaaaa cuti SEM dah habis ! Cepatnya la masa berlalu. Sehari bagaikan sejam, Sesaat bagaikan tidak terasa. 2bulan setengah telah pun SELESAI !! Sekarang masa untuk balik ke UiTM Jengka Terchenta! Tercinta ke?? hahahaha Sangat dicintai ok??!

Bercakap tentang "Tercinta" nie, Tedd hangen betul bila ada orang menggutuk tempat tedd menuntut Ilmu! Dia kata UiTM Jengka itu "penjara"  dan "tempat JIN bertendang "sebab terlalu jauh dipendalaman. Dusshhhhh!! *judossss dahi dia! 




Tedd rasa agak "kurengg belachan" statement dia tu... grrrr~ Kenapa ya jadi macamtu? Perlukah dikeluarkan kenyataan sedemikian terhadap -----> Jengka ? Oh kasian Jengka tedd.. Yang si pengata tuh pulak mengalahkan kampus dorang betul2 tengah kota Metropolitan! *verangan bandaran la sgt,kennn!

Ehh hellooooooo....Belajar di mana-mana pun sama ya. Tak kira bandar atau di pendalaman...LOKASI TIDAK MENCERMINKAN KEJAYAAN! Apalah guna yang awak bangga-bangga duduk belajar di tempat maju tetapi daya usaha nak berjaya tak ada. Tak kisahlah seteruk manapun keadaan Lokasi kita belajar,tapi seandainya semangat kita kuat.,CERUK ALAM bukanlah satu penghalang. Ada faham? Bagussss! hahaha Tak payah nak batak sangat dengan Kebandaran awak tu ya...Tak guna pun belajar tempat yang "Heaven" tapi effort nak belajar "like Hell " !!

Jengka di hatiku, walaupun jauh beribu batu...namun engkau tetap pujaan hati! Sebab di Jengka Tedd belajar macam2 benda..belajar sesuaikan diri tanpa tempat "Hiburan" macam Cinema,Shopping Complex, Bowl Centre. Di Jengka juga tedd belajar cara menguruskan perbelanjaan..sebab kos sara hidup agak tinggi..Kalah KL u'olls! Tapi tapa itu semua adalah cabaran untuk menjadi Modal Insan Yang Terbaik! *gitewwww~!!

Lata Meraung

Korang nak enjoy2..Pergilah enjoy dengan tempat korang "yang best" tuh. Jangan lingkup sudah!*lupa study sebab over enjoy. Walaupun Jengka ni tada shoping2... tapi Kawasan nak Mandi2 banyak~Tekam ada Latar Meraung ada Pilih ja..hehe Aman dan tenteram... 


[penyataan tedd di atas sama sekali tidak ditujukan pada sesiapa*kalau terasa bukan salah Tedd.. Dorang yg tedd maksudkan adalah si Pengata terbaik..hanya "si terbabit" yg tahu.]

Dah lah Tedd malas nak buat statement panas2...nanti rusuhan kaum jer. Hehehe Tedd bukan nak cari gaduh cuma mebuat STATEMENT BALAS ke atas mulut2 puaka. (^.^) Ok la yerr Tedd nak choww dulu..nak mandi nak wangi2....*manala tahu ada yang ajak dating kannn.. Korang jaga diri tau..Enjoy la hujung minggu sebaiknya.Muahhhhh  Wassalam...









4 comments:

ekal shirazi said...

hamboi..ingat i tak bace ke statement yang dak tu komen pagi tadi..meriah uolls, nway nice post dear

Unknown said...

Ekal : statement ap yunk? btw tinkiu~

ekal shirazi said...

satatement bdk tu la, yang ckp jengka tu mcm PENJARA tu la kat status fb u..

Unknown said...

Ekal..hahahaha u nampak yerr..Very da stalker!