Godaan Cinta Lara *terkadang ku terpedaya

20:34 Unknown 4 Comments



Tedd tak bodoh ! Dan tedd percaya yang tedd bukan seorang yang bodoh !! *urghhhhhh! Tedd bukan si LURUS !! Mahupun bukan si Tolol ! Cuma.... Tedd nie seorang yang mudah percaya ! Ya Terlalu mudah percaya dengan kata-kata manis! Kemanisan kata yang memakan diri ! Bagaikan Diabetes *aihh makin kudung la Tedd kalau macam nie. 

Dialog Keramat yang semanis Cadbury *tapi yang Pasti Bukan Orang Taman Dato Keramat Yang Punya !

(starting)
"Saya single wak...." katanya
"Siapalah yang nak kan saya nie kan.."
"Saya nie tak HOT tak popular macam orang lain.." tambahan nya lagi..
"emm saya nie tadalah Comel...macam awak...banyak orang minat "...erkkk Memandai jer die ni tau (=.=") 

Fasa awal adalah..Kata pembuka selera cinta... Dia Meluah rasa sunyi... bercerita tentang kekecewaan lalu terhadap kekasih lama...terselit juga kata memuja pada diri nie..oh my Prada! 

(verse II)
"Saya nie tengah mencari seseorang...." kalimah jerat percintaan...
"Awak nie comel tau..suka tengok awak.." macam nak meletop ja hati nie kena puji..
"Awak dah ada yang punya ke "...dah mula dah....
"Awak comel kot takkan la tada orang nak....Tipulah..." semakin baik punya trick ! 
Pada fasa II nie kata-kata manis mula disusun.. dimulakan dengan pujian hingga ke langit biru.. Cuba menarik hati dengan padangan yang indah dirinya terhadap Tedd. Bila orang dah puji macam tu biasalah malu-malu teddy bear la tedd, semua katanya tedd tapis dengan "kemaluan"...ehh tadalah saya biasa-biasa jer...balas tedd..Tapi dalam hati dah kembang! huuahuahua

(Verse III) 
tiba-tiba....
"Saya nak awak bole...?? "...terdiam seketika..
"emm tapalah siapalah saya nie..."
"tada sapa nak...awk HOT mana la nak orang yang macam saya kan.."...dah mula..EMO-emo dah...
"saya mmg tak layak untuk awak kan..."
"saya sayang dah mula sayang kat awak tau"..ayoooo Tedd rasa mcm nak pengsan dengar*sbb xtahu nak balas apa.Serba salah sgt..takut orang salah faham...

Tomey Jerp kalu kena lamaran kan..
Dalam Verse III nie Sumpah tedd cakap..memang tedd terkelu..tak tahu nak balas apa disetiap kata-kata pemanis Dia tu.. Kalau tedd balas -sayang awak juga- nanti takut dia tersalah anggap.. Takut dia ingat tedd dah terima lamaran dia..#alah macam kalau cinta bertepuk sebelah tangan maknanya tak berbalas, tapi pada dia, mungkin dia anggap cintanya dah jadi tepuk amai-amai belalang kupu.*berbalas la kononnya... uhh serba salah..

(Last Part)
"awk..awk....saya rindu awak.."..melting dah tedd time nih...
"saya sayang awak jer tau..." ayooo kalah dah mcam orang kapel....Tedd mmg dah mula rasa sweet
"awak..da makan.... awak makan looo t cakit"... sungguh caring...
".................good morning awk"...tak pernah miss sent pada tedd.. 

Sedang-sedang elok mesra..tiba-tiba dia diam berapa hari...mesej tak,call pun tak... Tanpa diduga..
datang seseorang makhluk di FB bertanyakan hubungan tedd pada si Dia....(pada masa nie tedd cakap kawan mesra)..Then mahluk tu pun berkata.. yang si Dia tu buah hatinya..mereka dah lama kapel...cuma baru-baru nie ada konflik...*pada masa tu.Tedd rasa macam jantung tedd nie jatuh gedebuk.. macam jatuhnya Tiara dari si puteri raja yang catik..(fefeling gojesss walaupun kecewa..)...

Tiara ni bukan tedd punya..

Emm tapi tedd tak cepat melatah...Tedd mesej tanya siDia siapa Makhluk tu dia kenal tak..(dia balas kata kenal..then tanya kenapa...Pastu Sidia minta tedd jangan layan Makhluk tuh)... tup tup si Makhluk tuh marah tedd..(dia kata *kenapa tedd ngadu pada si Dia)..Tedd balasla..bukan ngadu cuma nak tanya kenal atau tak... Pastu Makhluk tu mula (blaa...blaa blaa..dia kata sayang sgt kat Si Dia la...tak sanggup tinggal kan siDia la..bla bla bla....dia minta tedd jaga hubungan sebagai KAWAN bersama si Dia la..bla bla)...Pastu  mesej lagi....(Makhluk tu kata kena marah oleh Si Dia....) kononnya punca dari pertanyaan tedd la.... Pada masa tu tedd Malas dah nak layan....So buat diam jer...  Esoknya Makhluk tuh dah block Tedd dari fb *motif sangat kan.... grrr geram betul rasanya!


Setelah berapa hari...dapat la mesej.. saya minta maaf saya...bersalah pada awak.....*tedd diam jerla lepas baca...Oh Kosong Kosong....




p/s : WALAUPUN SAYA NIE TAK SEBERAPA PADA PARAS RUPA, TAPI SAYA ADA HATI DAN PERASAAN. KALAU DA KAPLE JANGAN KATA SINGLE. SAYA TANAK ORG KATA SAYA TERGEDIK-GEDIK NAK AMBIL HAK ORG ((:  *maaf saya bukan perampas 

Tedd tak kisah dah semua tu..Tedd angap ini semua ujian.. tedd doakan awak berbahagia dan jangan gaduh-gaduh lagi k ((=






4 comments:

Anonymous said...

siapalah makhluk yang wat ted jatuh tu ! ! jahat betul dia..Ted next time jngan na tngkap cair ye nan kata2 pujangga tu..ksian dia ..hehe sabar jer la.. eh tapi ayt mmg sweet cair zieyra dngarnya :D

Unknown said...

Hahahahha, Biarlah rahsia... Tape dah tada juduh ^_^
sweet itu membunuh~

Anonymous said...

hahaha ... zieyra nak jatuh hati pada tedd jugak la .. ngeee .. :) bole??? sweet itu mmg mmmbunuh ..

Anonymous said...

Cute la Blog awk sayang!