AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN YAA RAMADHAN

11:56 Unknown 5 Comments


Selangkah demi selangkah setahun pun sudah berlalu, Masa yang pantas belau hingga tak terasa pun berada di bulan Ramadhan Semula..

"Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna...agar dapat ku lalui dengan sempurna.."

    As Salam..sedar dan tak sedar dah sampai "bulan Kita" iaitu bulan Puasa yang mana dijanjikan seribu rahmat dan ganjaran pahala yang berganda.. Emm tedd harap semua kawan-kawan dan readers dah sedia nak buat comeback sebagai Muslim sejati ! *chewahhh! (masih belum terlambat untuk perbaiki diri)... Ini lah masanya kita buat sehabis baik segala  amal pada bulan yang penuh berkat..,Bulan yang lebih baik dari seribu bulan. 



Nasihat dari si penulis TeddyBersayap :

"Pada yang jauh kita saling beringat ucapkan selamat Berpuasa pada yang dekat kita saling berhulur salam meminta maaf.. Agar kita dapat menjalani ibadah puasa dengan hati yang tenang tanpa sebarang sengketa.. Lakukan ibadah sebaik mungkin seolah-olah ini Ramadhan kita yang terakhir...Sebab kita tak tahu sempat atau tak lagi kita kan.. Pada kakak,macik-macik jangan nak fokus raya jer... Puasa buat dulu...pada tedd bulan puasalah sebenarnya Hari Raya buat kita semua! sebab kita bebas dari musuh kita Mr Satan yang memang tak pernah berhenti nak hancurkan kita...So peluang dah ada buat baik-baik..."


Hah ! pada yang ada niat nak ponteng-puasa tu jangan nak ngada ya! Tuhan nampak tau! Orang tak puasa kalau kantoi naik Van Jenazah ! *eeeeeee malu malu... Jangan bagi alasan gastrik padahal tada pun sakitnya!  

Orang Gastrik boleh puasa tau! Jangan nak memandai kata MEMANG TAK BOLEH...Yang penting sahur dengan benda berkhasiat dan tak langgar pantang... tada masalah. Tedd faham pada yang penghidap sakit gastrik...ada yang boleh survive dengan Ramdhan  dengan syarat etika sahur dan makan buka kena betul..Tedd penghidap gastrik dulu  dan juga kini dah upgrade jadi penghidap ulser jadi tedd faham... Tapa kita cuba buat yang terbaik ((= PUASA ITU SEBENARNYA SATU HIKMAH BUAT PERUT..SEBAB MEMBANTU NYA UNTUK BEREHAT...Bila perut rehat cukup maka proses pencernaan tubuh badan akan  berjalan baik..segala protein dan khasiat dapat diserap sempurna..badan pon jadi sihat.

p/s : jgn lupa makan ubat gastrik tyme sahur...doa pada Allah semoga diberikan kekuatan...*InsyaAllah boleh. 

Pssstt…Tedd nak minta maaf pada semua kawan2 jika tedd ada salah dan silap disepanjang kita berkenalan. Kosong..kosong tau... Kalau tedd ada mengeluarkan entry yang menyinggung tedd mohon ampun..tedd sayang semua! Tanpa kamu siapalah teddyBersayap.blogspot  ni kan??  Muahhh!









5 comments:

Mohd Rizwan said...

hye tedd?? sya da follow awak juga..slmt mnymbt ramadhan al mubarak ;)

Anonymous said...

dsana sini muka saya
ingin mmberi kata-kata aluan
adai ada silap saya
arap dapat ampunkan

selamat berpuasa tedd

Unknown said...

atototto maceh Rizwan yg comel ! Selamat berpuasa juga tau ^__^

Unknown said...

huaaa pantun terusss...heheheh Iya dari hujung rambut hingga hujung Kaki..di maafkan dan di mohon maaf..
Selamat berpuasa ^_^

Anonymous said...

hehehe bkan awk ske berpantun ke.. vrus berpantun awk da berjangkit pd sy nggeee ...
<3