Harapan Baru Buat PuteraTechik

20:55 Unknown 0 Comments

Hye Selamat Hujung Minggu semua ((:

Maaf sebab dah berSawang Blog tedd nih ~ Lama tak update...Maklum sejak sem baru nih busy sangat2.. Banyak perkara nak difikir dan nak di selesai.  Seriusly minggu pertama memang TENSION !!!  Sebab tedd masih lagi dalam Dilema untuk membuat keputusan penting yang melibatkan perubahan hari ini dan masa depan tedd. Namun tedd bersyukur "mereka" suda mula memberi ruang untuk tedd melakar perjalannan sendiri... *Tedd harap tedd buat sesuatu yang betul.


Sem baru nie..tidak lah seindah mana... Sebab tedd agak keseorangan. Banyak kawan-kawan tedd dah tadaa, dorang dah menjalani masa depan baru. Tapi tedd tak pernah menyesal..bagi tedd inlah takdir dan ketentuan.. Tak semua orang menjalani perjalanan belajar yang serupa... Tapa.., tedd kena kuat semangat meneruskan cita-cita walaupun berseorangan. Tedd percaya gerimis petang harini akan memberikan tedd pelangi pada masa akan datang..biarpun lambat...sinarnya tetap ada..


Kalau nak diikutkan Hati serta Diri tedd nie..Semangat dan cita-cita sudah lama berkubur. Namun ada sesuatu yang membuatkan tedd bagun....


    Kita ta boleh pentingkan diri sendiri, sebab kalau tedd putus asa pada hari ini.Kita akan menyusahkan keluarga.
     Suda tiba masanya untuk Kita belajar untuk berdikari. Menguruskan masa depan.
   Kita kena berani buat keputusan, kalau tedd takut..bermakna tedd tak bole menerima apa-apa dugaan mendatang.
     Kita sayang diri kita..jadi Kita kena bina diri dengan keyakinan..sebab kalau tedd lemah tedd akan menderita kecewa.

Tedd memang kecil orang nya tapi tak bermakna tedd harus menjadi kerdil untuk mencapai cita-cita yang tinggi di langit, Doakan tedd berjaya ya kawan-kawan ku syang?? 
"Kita memang jauh tapi doa sebagai saudara mendekatkan hati kita. "
~Tedd sayang kamo Selalu

0 comments: