Diri Ini Terkadang Bagaikan Batang Pisang

11:09 Unknown 0 Comments

Erkk??? motif guna batang pisang??  

"Mencari pabila perlu...melupa disaat bahagaia...Adakah ini dikatakan cinta mu? Sedikit luka hati tersiksa "..
Chewahhh bermito sastras lak tedd ni kan?? hehe Emm untuk entry pagi nie tedd nak jadikan korang semua sebagai laut untuk tedd jerit dan lepaskan segala benak yang terbuku..boleh tak?? Sebab pada tedd kawan-kawan adalah lubuk rindu dan juga rasa..Kawan itu adalah jiwa, sungguh ikhlas dan tak memerlukan keadaan..kerana kawan itu boleh hidup dimana-mana hati setiap jiwa yang dikasihi..

Bercinta bukan mudah, mencari cinta juga tidak semudah dikata... Mungkin CINTA itu dieja dengan 5 huruf tetapi untuk mendapatkan cinta memerlukan lebih dari 5 susunan kata... Riwayat hidup CINTA adakalanya tak seindah "I love you", nasibnya awal penuh kemanisan dihujung tersimpul ikatan pahit...

"Sweet Talker" memang pandai mengoda, ibarat vanila coklat mengiurkan setiap yang melihat... Tedd ni sudah banyak kali terkena panahan insan2 "mulut manis" nie... walaupun banyak pengalaman namun godaan nya sungguh dasyat... kata-kata mudah dihadam terus meresap ke jiwa...Semua ini membuatkan kita leka dilamun kata "CINTA"... bahaya betul ! sekali terpalu terus terpaku !

Di awal cinta semua nya indah belaka..Namun setelah habis segala rasa rindu..segalanya berubah...Tak seindah biasa lagi....Hilang segala kata mesra..bagaikan dinding konkrit...diludah dengan segala kata dan amarah..Kenapa ya??? Kenapa begitu cepat rasa yg dulu itu hilang?? hemmm pada tedd inilah dikatakan Cinta "Satu Malam"... indah sangat bagaikan mimpi namun hilang bila terbitnya hari esok..huahuahua nampak sangat cinta berkiblat kan nafsu semata!

"Jadikan pedoman...Jangan mudah terpedaya dengan kata manis...Belajar mengenali terlebih dulu..biarpun lama asalkan hati sma kenal jiwa sama serasi..Bukanya hari ini kenal esok sudah diberi segala jiwa dan raga... Oh itu bukan Namanya cinta tapi hasutan nafsu semata.." Ya! dan kata-kata ini lah yang sering bermain di fikiran tedd sejak akhir-akhir ini.. Cengituhlah....

p/s : Opssss....Segment cinta duka lara dah merosakan keindahan blog yg serba edit nih! ahahahahahaha Maaf Ya korang sebab entry tedd kali ini tidak mampu memberikan nikmat mebaca pada semua...Tedd ngaku tedd kecewa tapi pada tedd biar kita hilang cinta pada hari ini...sebab hari ini adalah satu pengajaran buat hari esok.... Tapa cinta itu kalau benar untuk kita biarkan seribu marhala jauhnya..lambat laung pasti akan jadi milik kita..

# Korang jangan jadi macam tedd tau Mudah terpedaya dengan kata2 Sweet talker! Muah muah sayang korang! see yah!

0 comments: